Tankar : Dagens utseende

Alltså.. Jag tänkte bara på liten grej.. & kom tänka på det nu när jag såg en rubrik på ett blogginlägg...
Ibland fattar jag inte om det är fel på mig eller på andra tjejer..? Det jag menar är att säkert över 5o-6o% (kanske över 7o% till och med!?) tjejer tycker dom är fula, eller att något är fel på dom, att dom kan ändra på sig & sitt utseende..

Jag har nästan aldrig haft komplex för något på min kropp, hatat något eller ens ogillat något. För ett tag sedan tyckte jag inte om mina fötter för exempel, men en dag så bara insåg jag att dom är helt okej. Fötter i sig är inte fina, men dom var ju inte fula, missbildade eller något annat. Dom bara var där & jag var nöjd med dom.

& en dag ville jag ha större tuttar, men sen insåg jag att det är mer classy med lite mindre. Det är "enklare" att klä sig mer utmanande utan att det blir föör provocerande. Det kan fortfarande bli smokin' hot & tro mig, det vet jag om någon.. Men jag trivs i mina lite mindre, dom är inte för små. Visst, jag kan erkänna att vissa tillfällen hade jag kanske velat att en viss sak med dom var annorlunda (säger inte vad, för privat) men överlag - 99,5% är jag supernöjd med dom! Precis som allt annat på min kropp & mitt ansikte. Även min lilla polacknäsa som faktiskt har en bula, haha!

Äh, sånt är bara charmigt (precis som en tjej som har en blogg vars jag läser, hennes framtänder är lite snea & hon tycker bara det är charmigt för det är ju hon!) & dessutom det finns inget som heter perfekt för alla tycker olika! Eller jo, perfekt finns. Men perfekt betyder olika för alla. Finns folk som tycker jag ser ut som ett rövhål & andra som tycker jag ser ut som en drottning - so make your pick baby..
Jag bryr mig faktiskt inte, så länge jag är nöjd med mig själv & jag älskar mig själv! För kom ihåg, man kan inte älska någon annan om man inte älskar sig själv först..
"I love you, but I love me more..."



janet
2009-07-06 @ 16:08:33

Ibland är Samantha i SATC verkligen klockren i sina kommentarer! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0