La-LA land!

Orkade aldrig uppdatera igår för var så arg & besviken när jag kom hem! Jag var ju lite nervös för att dom skulle fixa min tand (iaf vad jag fick höra) men när jag kommer dit så sa hon att dom bara ska kolla mig!? Vafan, fatta min blick mot henne då eller. Blev så arg så det finns inte! Och otur nog så ringde hon till han som opererade mig för att få klartecken (vilket han egentligen skulle ha gett tidigare men vene varför han inte gjorde det) men han var på semester eller något. Så ja, nu får jag vänta en vecka tills vi bestämmer när jag ska dit igen, ta prover och sen välja färg så att allt stämmer och sen så dit igen för att sätta in skiten. Argh, blir så arg bara jag tänker på det! Jag menar, jag bor ju inte precis nära Borås.. Även om jag får pengar så låter pappa aldrig mig ge honom pengarna trots att det är han som betalar för bensinen! Fast pengarna jag får räcker knappast åt bensin åt båda hållen men ändå.. Så nej, denna gången ska han ta emot dom! ; D

Ayah, sen på kvällen så åkte vi iaf till brorsan & firade honom med massa hemgjord foccacia, SJUKT gott! & så såklart en alldeles underbar tårta! Den är verkligen sjuuukt god! Björnbär & allt, nam nam..
Kom hem rätt sent och då var det bara att lägga sig efter telefonsamtal =)

& idag var skolan soft, hade bara yrkesvägledaren som pratade och sen så psykologi där jag satt framför datorn. Sen så åkte jag iaf hem/in mot stan & gick på CIS mötet som jag skulle ha.. Alltså utbildning utomlands då. & för er som inte vet har jag dille på USA, har alltid haft det, så jag ska plugga i Kalifornien! =) & nu ska jag välja mellan tre stycken, Santa Monica College, Santa Barbara City College, California State University - Long Beach.. Så jaa, ni märker ju vilket som är mitt drömställe ; ) Mötet gick bra och fick svar på massa frågor.. Så nu ska jag bara kolla upp allt med KY och sen välja kurser och om jag vill plugga på college eller university & hur jag vill bo. Sen är det väl klart =) Bara att ansöka!



Haha förresten, när jag var på väg hem förut från mötet så stannade spårvagnen vid Haga, dörrarna öppnas och in kommer två killar som skriker: Hallå gott folk! Om ni plankar så gör ni bäst att hoppa av nu för det är massa kontrollanter där borta.
& vad ser jag vid Järntorget (nästa hållplats)? MINST 4o kontrollanter & 1o ordningsvakter!!! Skojar fan inte! Blev helt sjuk seriöst.. Det var det läskigaste någonsin. Dom ville väl utföra en sån storkontroll där dom stoppar hela vagnen och man har ingen möjlighet alls att ta sig ut. Fan vad jag älskar såna personer som varnar annat folk, som dom killarna! Tur nog så var det inte den hållplatsen dom stod på där min vagn stannade, men ändå. Dom fick mig till & med att tänka efter om jag verkligen hade med mig mitt skolkort nu, haha!

Anyway, nu ska jag fixa mig lite & sen iväg till sötisen =) Hörs imorgon!


S
2009-03-17 @ 20:35:54

Sv; Vet tyvärr inte när säsong två har premiär. Men så fort jag får reda på det så skriver jag om det :)

Och har förresten funderingar på att också plugga utomlands. Har haft ett öga för Santa Barbara City College rätt så länge! Men har tyvärr inte gått ut skolan än, men drömma kan man så länge. Hoppas du kan bestämma dig för en skola iallafall och att allt går bra! :D

Betty
2009-04-22 @ 18:57:11

Funderar också på att plugga i Los Angeles, santa monica college kommer jag nog att söka till:) ska på möte med CIS och Kilroy nästa vecka. California here I come!! haha...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0